Domov Po gozdu gre skoraj neslišno

Po gozdu gre skoraj neslišno

vir:Avtomobilnost (Miha Merljak)

Ni nujno, da avtomobil vedno spada v naravo – še posebej pa tja ne sodi hrup. Novi mitsubishi outlander ima za terensko vožnjo v naravi pripravljeno rešitev: po terenu se namreč lahko premika skoraj popolnoma tiho.

Novega outlanderja poganjajo 2,4-litrski bencinski motor in dva elektromotorja – vsak na svoji pogonski osi. Bencinski motor poleg generiranja električne energije lahko tudi neposredno prenaša moč na prednji kolesi prek paketa sklopk, ki nadomešča samodejni menjalnik. Skupna sistemska moč je 225 kW (306 KM), kar zadostuje, da veliki SUV s petimi sedeži pospeši od 0 do 100 km/h v le 7,9 sekunde.

Če na vozilu piše outlander, si predstavljamo, da je treba z njim oditi ven, tudi v naravo. A avtomobil in narava ne gresta nujno z roko v roki. Pomembno je, da imamo pravi odnos do narave – da jo ohranjamo, ne le zaradi emisij, ampak tudi zaradi hrupa, ki moti živali. Na pot v naravo smo tokrat vzeli najnovejšega outlanderja s priključnohibridnim pogonom, ki omogoča precej električne vožnje brez škodljivih izpustov – in se pri tem premika skoraj neslišno, saj vozi na elektriko.

Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Pri priključnohibridnem outlanderju “skoraj čisto po tiho” pomeni, da poleg koles in podvozja slišimo tudi umetno brnenje, s katerim se označuje električno delovanje vozila. Avtomobil se mora tako oglašati, ker mu tako ukazujejo pravila, ki so jih napisali politiki v Bruslju.

Skuhali smo čaj, v vozilu

Četrta generacija

Outlander je v četrti generaciji na voljo izključno kot priključni hibrid. Gre za tretjo generacijo priključnohibridne tehnologije (PHEV), ki je v Evropi dobro uveljavljena, saj je bil outlander v preteklosti eden najuspešnejših PHEV-vozil na stari celini. Bil je tudi prvi priključni hibrid na svetu.

Tokratni test outlanderja smo v gozdu začeli s skodelico čaja. Vodo smo pogreli s pomočjo grelnika, priključenega na vtičnico v prtljažnem prostoru. Gre za precej potratno napravo, zato nas je zanimalo, koliko energije baterije smo s tem porabili? Nejc Luznar, produktni specialist za Mitsubishi Motors pri uvozniku AC Mobil, nam je pojasnil: “Odvisno od matematike. Če imata vtičnici v vozilu zmogljivost 1500 W, to pomeni, da lahko v eni uri porabimo 1,5 kWh, ali pa v desetih urah 15 kWh. Če bi grelnik vode deloval deset ur, ne bi izpraznili pogonske baterije.”

Z drugimi besedami: z dosegom se ni treba posebej obremenjevati, če si na poti zgolj pogrejemo čaj. “Za povprečno gospodinjstvo, ki na dan porabi približno 7 kWh elektrike, bi lahko avto v sili napajal hišo približno tri dni,” dodaja Luznar.
Med vožnjo lahko napajamo hladilnik ali manjšo skrinjo
Če se odpravimo kampirat, lahko z energijo iz baterije napajamo zunanje naprave dalj časa. Tudi zato je outlander zelo priljubljen avtomobil v številnih evropskih kampih. Druga prednost za kampiranje je vlečna moč vozila. S pomočjo vlečne kljuke lahko vleče prikolico z maso do 1600 kilogramov. Kljuko pa lahko uporabimo tudi za različne nosilce za kolesa – do 100 kilogramov, kar pomeni, da lahko prevažamo tri ali celo štiri električna kolesa. Njihove baterije lahko v kampu polnimo kar prek vtičnice v vozilu. Vtičnice delujejo tudi med vožnjo – za polnjenje prenosnikov, hladilnikov, prenosnih zamrzovalnikov ipd.

Štirikolesni pogon za težje terene

Električni doseg

Tovarna obljublja električni doseg 86 kilometrov (WLTP), mi pa smo si med testno vožnjo privoščili nekoliko bolj dinamično vožnjo med ovinki in dosegli 65 kilometrov električne avtonomije.

Outlander omogoča tudi terensko vožnjo – zunaj asfaltiranih poti. Od tal je oddaljen skoraj 20 centimetrov. Ima priključnohibridni sistem s štirikolesnim pogonom, ki pa je drugačen od preteklih različic. Temelji na dveh električnih motorjih – spredaj in zadaj –, skupne sistemske moči 185 kW. Ni mehanske povezave, samo električna. Zadnji elektromotor je močnejši in razvije 100 kW, sprednji pa 85 kW in hkrati opravlja vlogo generatorja. Navora je na voljo 450 Nm – takoj od začetka, brez zakasnitve, ki jo poznamo pri bencinskih motorjih. Posebnost pogonskega sistema je, da ima outlander tako vzporedni kot zaporedni hibridni način. Kaj to pomeni? Luznar pojasnjuje: “Bencinski motor večinoma deluje kot generator – polni električni sklop oziroma pogonsko baterijo ali pa neposredno napaja kolesa prek baterije, če je ta že prazna. Drugi način je neposredni pogon: uporablja se redko, predvsem pri stalni hitrosti na avtocesti ali ob vleki prikolice, ko bencinski motor neposredno poganja prednji kolesi. Zadnji kolesi pa vedno poganja električni motor.” Ko zmanjka elektrike iz baterije z zmogljivostjo 22,7 kWh, vozilo deluje kot klasični hibrid.