Avtor: Gregor Prebil; foto: Saša Despot
Preizkusili smo mitsubishi space star, ki je eden najbolj trdoživih modelov na avtomobilskem trgu. Za najmanjši model znamke Mitsubishi velja, da je manj včasih več. To je majhen in prostoren avto, ki stavi na preverjeno tehnologijo, dolgoživost, trpežnost in majhno porabo goriva, njegov velik adut pa je tudi cena. Vprašali smo se, komu je namenjen najcenejši avtomobil pri nas?
Mitsubishi space star je precej zanimiv in nekoliko po krivici zapostavljen majhen avtomobil. Je eden redkih, če ne edini avtomobil, ki ohranja osnovno ceno pod 11.500 evri.
Ponaša se z zanesljivim in varčnim atmosferskim motorjem, doplačate pa lahko tudi za samodejni menjalnik CVT. Kot tak je zanimiv za širok krog nezahtevnih kupcev, ki prej kot na celo plejado najbolj naprednih asistenčnih sistemov in velikanske zaslone na dotik, pa tudi zmogljive motorje, stavijo na prostorno kabino za to skupino vozil, majhno porabo goriva, nizko ceno in nizke stroške lastništva. Še vedno pa ponuja določeno mero digitalizacije in tudi dobro pasivno in varnostno opremo (varnostni zračni blazini na voznikovi in sovoznikovi strani, sovoznikova z možnostjo izklopa, stranski varnostni zračni blazini na voznikovi in sovoznikovi strani, stranske varnostne zavese v prvi in drugi vrsti). Najbolj je primeren za tiste, ki vozilo večino časa uporabljajo v mestu ali za primestno vožnjo, redkeje pa se z njim zapeljejo na avtocesto.
Ne kriči iz množice, je pa priden delavec
Space star recimo ne ponuja najbolj naprednih matričnih žarometov, vseeno pa ima žaromete, ki spredaj – z izbiro višje opreme – svetijo v polni led svetlobi, voznika pa z led belo svetlobo manj utrujajo tudi v zahtevnejših razmerah. Tudi zadnji svetijo v tehnologiji led, zaradi česar je ponoči prepoznaven. Oblikovna posebnost vozila je v zadnji spojler vgrajena tretja zavorna luč (razen vstopnega paketa opreme), v odbijač so namestili tudi odsevnika. V prvem paketu opreme so 14-palčna platišča z okrasnimi pokrovi, pri drugem so lahka aluminijasta, pri bolje opremljenih so lahka aluminijasta platišča še palec večja. Kupci lahko izbirajo med različnimi barvami, bela je brezplačna, kovinske, biserne in diamantne barve je treba doplačati od 490 do 660 evrov.
Tudi ob razmeroma kompaktnih zunanjih merah ima razmeroma velikodušno zasnovano kabino, v kateri se brez težav vozijo štirje odrasli povprečne postave. Zadaj sta tudi dva dobro dostopna isofix priključka za namestitev otroških sedežev.
Volan, nastavljiv po naklonu, je večfunkcijski, kar pomeni, da ima vgrajena klasična stikala, s katerim upravljate z avtoradiem, pa tudi tempomatom. Klimatska naprava je v prvih treh paketih opreme ročna, pri najbolj založenem paketu opreme, ki smo ga testirali, pa serijska. Enako velja za ogrevanje sedežev in dobro delujočo kamero za pomoč pri vzvratni vožnji. Uporabnost povečujejo dovolj velika raznorazna odlagališča med sedežema spredaj ali v vratih.
Preverjen material
Poleg tega ponuja tudi prtljažnik, ki je za svoj velikostni razred res spodobno prostoren, nekoliko višji nakladalni rob je manjši hendikep. Tudi zato se zdi manjši in globlji, a 235 litrov je za ta razred dobra vrednost. Dodaten prostor pa skriva v predalu pod prtljažno preprogo, kamor lahko spravljamo na primer umazane ali mokre predmete. Prav prtljažnik z veliko odprtino je adut mestnega malčka. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60/40, ena od pametnih rešitev pa je kljukica na hrbtišču prednjih sedežev z nosilnostjo štirih kilogramov.
Mitsubishi space star sicer velja za avtomobilskega veterana, ki pa so ga inženirji stalno nadgrajevali. Poudarek je bil na izboljšani vodljivosti, kar so dosegli s stalnimi posodobitvami na vzmetenju in delovanju blažilnikov, izboljšali so aerodinamiko, s čimer so izboljšali udobje in porabo goriva. Ni dinamičen avto, saj ni namenjen tovrstni uporabi, je pa okreten in zaradi majhne mase agilen v mestih, kjer je treba v ozkih ulicah ali na omejenem prostoru obrniti vozilo. Tam se počuti doma, dobro pa se spopada tudi z makadamom.
Mali motor dovolj zmogljiv na račun majhne mase vozila
Atmosferski motor ostaja stalnica in preverjena ter zanesljiva izbira, predvsem pa varčna z bencinom. Na voljo je le ena različica trivaljnega bencinskega motorja, 1,2-litrska z 52 kilovatov moči (71 KM) in 102 Nm navora. Moč se na sprednji kolesi prenaša s pomočjo petstopenjskega ročnega menjalnika ali s CVT samodejnim menjalnikom – slednji ponuja dva načina delovanja – športni, v katerem za boljšo dinamiko drži višje vrtljaje, in ekonomski, v katerem, nasprotno, avto dlje časa drži v nizkih vrtljajih.
Trivaljni bencinski motor na papirju ne ponuja veliko moči. To je posledica dejstva, da je to eden redkih motorjev brez pomoči turba. Tak motor ima dve prednosti. Odsotnost turba pomeni večjo zanesljivost, ki jo omogoča enostavnejša konstrukcija in predvsem veliko manjša nihanja povprečne porabe kot pri klasičnih turbo mlinčkih v modernih avtomobilih. Zato je space star dobra izbira za mestno uporabo. Na testu se je pokazalo, da na papirju pri hitrostih do 90 km/h manjše moči in navora ne boste pretirano občutili, saj je avto razmeroma lahek, zato boste imeli o njem nasproten vtis. Tudi s petstopenjskim menjalnikom je dovolj dinamičen in okreten. Poleg tega smo z njim dosegali povprečno porabo celo malenkost pod tovarniško mejo 5,3 litra. Tudi med bolj dinamično mestno vožnjo smo s porabo segli do meje 6,5 litra. Na relaciji podeželje – mesto, na primer Kamnik – Ljubljana, je bila poraba bencina manjša od petih litrov.
Manjša moč se najbolj pozna na avtocesti, ampak s hitrostnimi omejitvami vseeno ne boste imeli težav. Nekaj več hrupa in piša vetra pa lahko pričakujete. Poraba na avtocesti, med 6,5 in 7 litri. Poraba bencina je v kombinaciji z zelo spodobno dinamiko v mestu in prostornostjo med najmočnejšimi stranmi tega malega avtomobila.
Space star tako ostaja cenovni posebnež, ki ga v osnovni izvedenki dobite za 11.490 evrov, če ga izberete s popolno opremo, torej samodejno klimo, ogrevanimi sedeži, kamero, največjim zaslonom, samodejnim menjalnikom, boste segli do največ 15.590 evrov.
Pod črto
Space star res ne kriči z najmodernejšimi tehnološkimi smernicami, na primer polavtonomno vožnjo, ogromnimi zasloni na dotik, govornim ukazovanjem ali turbo motorji, niti ne posega na področje elektrifikacije, vseeno pa ponuja več, kot danes omogoča povprečni slovenski avto, ki je star več kot 12 let. Nekdo, ki za novo vozilo ne želi odšteti 20 tisočakov ali več, hkrati pa bi rad novo vozilo, je to eden cenovno najbolj ugodnih avtomobilov, sploh, če bo večino časa vozil po mestu ali primestju. Je zelo enostaven za uporabo, zaradi petletne tovarniške garancije, ki znižuje nepredvidljive stroške, pa primeren tudi za mlade, ki kupujejo prvi avtomobil, starejše z bolj omejenimi finančnimi zmožnostmi, pa je lahko to tudi »budget« drugi družinski avto.