PHEV z vidika uporabnika

Uredništvu Žurnal24.si smo za dva meseca v uporabo namenili našega Outlander PHEV. Kako se je obnesel in kakšen vtis je pustil skozi podaljšan test, si lahko preberete v spodnjih člankih. 

Po čem povprašujejo kupci? SUV, elektrika in štirikolesni pogon

˝Prihodnja dva meseca bomo v redakciji na zurnal24.si na podrobnem testu preizkušali vozilo, ki velja za veterana med SUV vozili, a kljub temu gre za enega najbolje prodajanih avtomobilov v Evropi. Tudi zato, ker je posebnež – SUV, elektrika, bencin, samodejni menjalnik in štirikolesni pogon.

Zakaj je tako priljubljen? To smo se odločili preizkusiti na nekoliko drugačnem podaljšanem testu. V prihodnjih dveh mesecih bomo tako dodobra, v različnih situacijah, različni vozniki, preizkusili zmogljivejši plug-in hibridni sistem, ki omogoča še več avtonomne in tihe električne vožnje, ter izpopolnjeni S-AWC štiri kolesnim pogonom.

Preizkušali bomo uporabnost vozila na dopustu, polnjenje v kampu, preizkusili bomo, ali je lahko outlander PHEV res tudi električni vir energije. Pripravili bomo poglobljen članek o vzdrževanju in servisiranju priključnega hibrida in njegovo vsestransko uporabnost. Kje je boljši, oziroma slabši od bencinsko ali dizelsko gnanih konkurentov? Osredotočeni bomo predvsem na uporabnost vozila in porabo goriva oziroma elektrike. Na primer vsakodnevna primestna vožnja v službo, izlet konec tedna na hribe ali na morje, mestna vožnja …˝

Več na Žurnal24.si: https://www.zurnal24.si/avto/testi/po-cem-povprasujejo-kupci-suv-elektrika-in-stirikolesni-pogon-331210

Foto: Gregor Prebil (žurnal24.si)

Foto: Gregor Prebil (žurnal24.si)

Kako se priključni hibrid Outlander PHEV izkaže med kampiranjem

Za več kot 200 kilometrov poti nismo porabili niti litra bencina.

˝Outlander PHEV je najbolj prodajan priključni hibrid v Evropi in najbolj prodajan priključni hibrid med suvi na svetu. Zdi se, da je Mitsubishi z njim odkril in izkoristil tržno nišo, kot to ni uspelo nobeni drugi znamki. Prav zato smo se v redakciji odločili, da na podaljšanem testu v različnih nalogah in v različnih situacijah poiščemo prednosti in tudi slabosti priključnega hibrida v primerjavi z dizelskimi ali bencinskimi suvi. 

A o porabi bencina, oziroma elektrike še več drugič. Smo se pa 10 dni vozili praktično zastonj, saj smo baterijo velikega družinskega SUV vozila čez noč polnili kar pred šotorom. Bi si še nekaj let nazaj predstavljali, da imate lahko črpalko kar pred šotorom? In nismo bili edini. Kakor sem opazil v kampu, je avtomobil še naprej zelo popularen predvsem na Nizozemskem, kjer je svoj čas zaradi ugodnih davkov ob nizkih emisijah veljal za enega najbolj priljubljenih avtomobilov v državi. V kampu sem opazil vsaj pet outlanderjev PHEV z rumenimi nizozemskimi registrskimi tablicami, ki so bili prav tako priklopljeni na električno omrežje.

13,8 kilovatna baterija se na 230 V vtičnici do konca napolni v 5,5 urah, na hitri polnilnici pa smo opazili, da se do 80 odstotkov napolni v pol ure, nato pa se polnjenje upočasni, da se v naslednjih 15 minutah napolni še do konca.

Pri Mitsubishiju obljubljajo, da baterija zagotavlja do 52 kilometrov vožnje z enim polnjenjem. Doseg je seveda odvisen od konfiguracije trase, hitrosti, vzponov in spustov … V resnici nam je uspelo povsem na elektriko prevoziti tudi daljšo razdaljo, natančno 55 kilometrov, z vklopljeno klimo, a so bile hitrosti manjše, največ do 70 km/h. Pa še vedno je potovalni računalnik kazal, da imamo za tri kilometre poti zaloge v litij-ionski bateriji…˝

Več na www.zurnal24.si: https://www.zurnal24.si/avto/testi/mitsubishi-outlander-kampiranje-test-332929

Foto: Gregor Prebil (žurnal24.si)

Foto: Gregor Prebil (žurnal24.si)

Prikolici smo vlekli na elektriko

˝Na trgu so tudi že elektrificirana vozila z dovolj veliko močno, da za seboj vlečemo tudi večjo počitniško prikolico. Na poligonu smo so preizkusili prenovljeni priključni hibrid outlander PHEV, ki so mu z dodelavami uspeli še za deciliter zmanjšati porabo (kombinirano sedaj 1,8 litra na 100 km) in emisije (42 namesto 44 gramov CO2 na km).

Pogon sestavljajo bencinski motor in dva elektromotorja, od katerih je eden nameščen zadaj za pogon zadnjega para koles, tisti na prednji osi pa je hkrati glavni generator za polnjenje baterije. Avto popolnoma samostojno skrbi za vrsto in pretok energije na kolesa. Pri povsem električnem režimu kolesa poganjata zgolj elektromotorja, ki se napajata iz baterije. Doseg s polno baterijo je 52 kilometrov in to vse do hitrosti 170 km/h. Drugi režim je zaporedni hibrid, ko dvolitrski bencinski motor služi kot pogon za generator v primeru nizkega nivoja napolnjenosti baterije. Tretji režim pa tehnično ustreza vzporednemu hibridu, torej ko pri pogonu sodelujejo tako bencinski motor kot oba elektromotorja. Ta režim je največkrat v uporabi pri večjih, avtocestnih hitrostih ali pri vožnji v klanec. Za prenos skrbi brezstopenjski menjalnik.

Krajši preizkus na poligonu je v praksi dokazal, da outlander PHEV zmore brezslišno vleči tudi prikolico, saj se med vleko bencinski pogon ni prižgal. Tudi z maso jim je uspelo ostati v mejah normale, od štirikolesno gnanega dizla je težji za dobrih 70 kilogramov, medtem ko je moč z njim vleči tudi do 1.500 kilogramov težke prikolice.˝

Več na www.zurnal24.si: https://www.zurnal24.si/avto/na-poligonu-smo-vlekli-prikolico-kaj-smo-se-naucili-328448

Foto: Anže Petkovšek (žurnal24.si)

Foto: Anže Petkovšek (žurnal24.si)

Kakšna je resnična poraba goriva priključno hibridnega terenca?

˝Test. 100 kilometrov s priključno hibridnim Mitsubishi Outlanderjem po mestu, podeželju in avtocesti.˝

˝Med vožnjo je hitro jasno, da je Outlander PHEV, ki lahko deluje kot vzporedni ali zaporedni hibrid, ko gre za razporejanje delovnih dolžnosti med bencinskim motorjem in elektromotorjema, deluje bolj kot električni avtomobil s podaljševalnikom dosega (torej kot zaporedni hibrid), kar pomeni, da vedno, ko je v bateriji kaj elektrike, daje prednost električnemu pogonu. Če bi zato med vožnjo izven mesta radi prihranili nekaj elektrike za tišje vožnje v urbanem okolju, morate namesto običajnega hibridnega programa ‘normal’, ki moč med elementi hibridnega sklopa razporeja povsem samodejno v skladu s potrebami, uporabiti program ‘save’, ki je, kot pravi njegov naziv, namenjen ohranjanju nivoja elektrike v bateriji.˝

˝Med preskusom v načinu ‘normal’ na 100-kilometrski vožnji od Ljubljane do Kranja in nazaj, ki je vsebovala enakomerne odseke različnih vrst cest v naseljih, izven njih in avtocest, pa se je outlander PHEV izkazal za precej gospodaren avtomobil. Baterija s kapaciteto 13,8 kilovatne ure sicer ne zadostuje za povratno pot, a do Kranja je po medkrajevnih cestah s krajšim odsekom avtocestne vožnje pripomogla, da je poraba ni segla čez pet litrov bencina na sto kilometrov.˝

˝Od Kranja do Ljubljane lahko tako denimo proizvedete dovolj elektrike, da po ljubljanskih mestnih ulicah hibridni sistem lahko v veliki meri deluje zgolj z električnim pogonom. In poraba, kot se je na koncu izkazalo, lahko seže celo do zelo ugodnih 4,7 litra, kar je za tako velik in težak avtomobil z veliko čelno površino precej dober dosežek.˝

Več na www.zurnal24.si: https://www.zurnal24.si/avto/testi/mitsubishi-outlander-phev-je-elektriki-naklonjeni-prikljucni-hibrid-334613

Foto: Matija Janežič (žurnal24.si)

Foto: Matija Janežič (žurnal24.si)